Maglownicę zaczyna być słychać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • he.pa
    Classic
    • 2014
    • 38

    Maglownicę zaczyna być słychać

    Zamieszczone przez webborek
    Co do spotu w czwartek, zobaczymy czy się pojawię, bo wstępnie był plan wygwizdania naszych kopaczy przy bułgarskiej
    na nich to szkoda prądu w TV, że o kupnie biletu na mecz nie wspomnę :diabelski_usmiech weź przyjeżdżaj na spota :P
  • jerry3m
    Drive
    • 2012
    • 93

    #2
    Maglownicę zaczyna być słychać

    Witam wszystkich.
    Pytanko mam do znawców problemów ze wspomaganiem.
    Jak napisałem w temacie zaczyna być słychać maglownicę ale tylko z jednej strony (z prawej)
    Przy skręcaniu w lewo czy w prawo odgłosy magla są troszeczkę inne.
    I teraz pytanie.... czy maglownica jest do roboty?? ( regeneracja)..
    Czy do wymiany???
    Autko ma przelatane niecałe 110kkm.
    No i jakie są to koszty czy to regeneracji/naprawy bądź wymiany.
    Może przy okazji rozwiązywania tematu ktoś mógłby dać jakiś namiar na kogoś sprawdzonego w tym temacie ????? lepiej tak niż odkrywać amerykę.....
    Jerry

    Mój szkodnik

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Czy to na pewno magiel ?
      Zakładałem kilka używanych po 4-5 stówek.
      Montaż ok. 300 z geometrią.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • jerry3m
        Drive
        • 2012
        • 93

        #4
        a czy ta maglownica ma jakąś regulację ( śruby niwelujące luz lub coś podobnego) ???

        czy tylko wymiana lub regeneracja??
        Jerry

        Mój szkodnik

        Komentarz

        • OCPtaxi
          Rider
          • 2011
          • 383

          #5
          Mowisz o trzaskach, porownywalnych do rozwalonego lozyska mcpersona?
          Ja mam w/w nowe i nadal strzela, ostatnio w serwisie macali i sluchali i wychodzi na dzwieki z magla, choc nie chce mi sie wierzyc. 136tys km a slychac je od kilkudziesieciu tys. Oczywiscie nie na sa na tyle uciazliwe bo dawno bym doglebniej szukal
          Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

          Komentarz

          • Nedar
            Ambiente
            • 2009
            • 209
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Uszkodzenie przekładni kierowniczej przy tak niskim przebiegu jest mało prawdopodobne [ale nie niemożliwe]. Aby wyeliminować tą opcję dokonaj prostego sprawdzenia układu kierowniczego. Podnieś auto [ewentualnie lewą i prawą stronę osobno] i spróbuj poruszać kolejno lewym i prawym kołem.Prawdopodobnie masz uszkodzoną końcówkę kierowniczą albo drążek kierowniczy od strony maglownicy [jest on przykręcany do magla pod gumową harmonijką].
            Ruszając kolo na przemian lewo-prawo nie powinno być prawie żadnego luzu.

            Komentarz

            • jerry3m
              Drive
              • 2012
              • 93

              #7
              "Uszkodzenie przekładni kierowniczej przy tak niskim przebiegu jest mało prawdopodobne [ale nie niemożliwe]. Aby wyeliminować tą opcję dokonaj prostego sprawdzenia układu kierowniczego. Podnieś auto [ewentualnie lewą i prawą stronę osobno] i spróbuj poruszać kolejno lewym i prawym kołem.Prawdopodobnie masz uszkodzoną końcówkę kierowniczą albo drążek kierowniczy od strony maglownicy [jest on przykręcany do magla pod gumową harmonijką].
              Ruszając kolo na przemian lewo-prawo nie powinno być prawie żadnego luzu."

              Odgłosy jakie wydaje maglownica; to takie jakby wycie o różnym natężeniu, i tak jak mówiłem z jednej strony.
              Ale oczywiście wolałbym żeby to była końcówka niż magiel .... muszę sprawdzić czy występuje jakiś luz...... zobaczymy jutro bo dzisiaj już za późno i za ciemno.
              Jerry

              Mój szkodnik

              Komentarz

              • Nedar
                Ambiente
                • 2009
                • 209
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Odgłosy jakie wydaje maglownica; to takie jakby wycie o różnym natężeniu
                Wspomaganie w O2 jest elektryczne wiec tutaj należy upatrywać problemu. Opisane wcześniej usterki charakteryzuję się powstawaniem stuków w układzie zawieszenia,
                Czy podpinałeś auto do VAG-a? Układ wspomagania jest podany w Adress 44 - Steering Assist. Czy są jakieś błędy?

                Komentarz

                • boogoo
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 239

                  #9
                  OCPtaxi, jeśli Ci strzela i trzaska to najprawdopodobniej zebrały się pod silnikiem wspomagania kamyczki. One klinują się między silnikiem,a sankami-a potem trą o obudowę.
                  Następna będzie panamera....????
                  Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    OCPtaxi, warto też sprawdzić dokręcenie mocowania spodu amorka w jarzmie
                    Tam też trzeszczy/strzela :wink: jeśli jest słabo dokrecona
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • jerry3m
                      Drive
                      • 2012
                      • 93

                      #11
                      No i jestem po szarpaniu się z kołami.
                      Z prawej strony jest delikatny luz ( nie wiem czy to drążek czy końcówka...... na ucho to mogę sobie powróżyć).
                      Więc poleci do wymiany jedno i drugie ( dla pewności )
                      W logach jest 0 błędów.
                      No i to co najbardziej istotne to to że nie ma takich odgłosów jak opisujecie ( stukanie trzaskanie itd.)
                      Jedyny odgłos to odgłos delikatnego wycia przy wykonywaniu manewrów; acha jak się troszkę pojeździ to odgłosy są głośniejsze ( może to efekt tego że się wszystko rozgrzeje do temperatury pracy )

                      Teraz jest etap poszukiwania warsztatu ( sprawdzonego) w Wawie w okolicach mokotów-sadyba-ursynów-dawidy-piaseczno w celu wymiany i od razu ustawienia zbieżności .

                      Może ktoś coś jest w stanie polecić w tym rejonie??

                      No a jeżeli to nie pomoże to trzeba będzie magla zrzucić i dopiero się zacznie zabawa.
                      Jerry

                      Mój szkodnik

                      Komentarz

                      • Nedar
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 209
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Więc poleci do wymiany jedno i drugie ( dla pewności )
                        Kto bogatemu zabroni
                        W przypadku samych końcówek koszt zamknie się w granicach:
                        1. końcówki L+P - 100 - 150 zł [zależnie od producenta]
                        2. wymiana L+P - 100-150 [zależnie od chciwości warsztatu]
                        3. geometria 70-120 zł

                        Ale w przypadku drążków + końcówek to wyjdzie troszkę drożej
                        1. drążek L+P - 150-200
                        2. osłony drążków [2 szt] - 40-80
                        3. końcówki L+P - 100 - 150 zł [zależnie od producenta]
                        4. geometria 70-120 zł
                        5. robocizna - od 300-700 - wiąże się to z większym nakładem pracy [cena zależna od "fachowości" warsztatu.

                        Jeżeli nie jesteś pewien co trzeba wymienić to podjedź do warsztatu [najlepiej do zaprzyjaźnionego] i poproś o sprawdzenie w twojej obecności gdzie leży przyczyna. I nie wyskakuj w tekstem że wszystko do wymiany, bo wymienią wszystko zgodnie z życzeniem niezależnie od faktycznego stanu części oryginalnych.

                        Nie mniej jednak opisane przez ciebie "wycie" nie występuje przy uszkodzeniu wspomnianych wyżej elementów. Stuki, puki, trzaski i inne pojedyncze odgłosy przy pokonywaniu nierówności - powinny oznaczać zużycie któregoś elemntu.
                        Czy te "wycie" występuje podczas jazdy na wprost albo przy pokonywaniu zakrętów? Brałeś pod uwagę uszkodzenie łożyska koła?

                        Komentarz

                        • jerry3m
                          Drive
                          • 2012
                          • 93

                          #13
                          A tam od razu "bogatemu"
                          Odgłos "wycia" czy " "jęczenia" występuje przy "gestykulacji" najczęściej przy wykonywaniu manewrów na parkingu, nawrotkach ; generalnie przy skrajnej zmianie położenia kół. przy jeździe na wprost jest cisza i spokój nic nie słychać oprócz szumu wiatru i nuty z radia .

                          Mi też się raczej wydaje że to nie będzie końcówka czy drążek.... ale od czegoś trzeba zacząć.
                          Wiem na pewno że delikatny luz występuje, dalej to moje możliwości diagnozy się kończą i trzeba nawiedzić szamana w warsztacie który zdiagnozuje co "umiera" i co trzeba przeszczepić.

                          [ Dodano: Czw 08 Maj, 14 13:39 ]
                          Wizyta u mechanika wyjaśniła niewiele; na pewno odgłosy maglownicy są prawidłowe. czy stuka końcówka czy drążek bez rozbierania wszystkiego po kolei też ciężko stwierdzić (może za małe uszkodzenie/luzy; może to też kwestia mojego nadwrażliwego słuchu........ nie wiem) A że autko potrzebne do jazdy to też nie bardzo mam czas na zostawianie go w warsztacie. Więc na razie jeździ się , nie dotykam........ mam nadzieję że kół nie pogubię ....... :bow
                          Dzięki za help wszystkim biorącym udział w dyskusji.
                          Pozdrawiam
                          Jerry

                          Mój szkodnik

                          Komentarz

                          • OCPtaxi
                            Rider
                            • 2011
                            • 383

                            #14
                            Zamieszczone przez boogoo
                            OCPtaxi, jeśli Ci strzela i trzaska to najprawdopodobniej zebrały się pod silnikiem wspomagania kamyczki. One klinują się między silnikiem,a sankami-a potem trą o obudowę.
                            Magiel byl niedokrecony i przy pracy obcieral o oslone.
                            Ogolnie warto sprawdzic fabryczne mocowania, u mnie na sankach tez pare obrotow trzeba bylo zrobic, ponoc grupa VW tak ma
                            Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              podepnę się pod temat

                              dzisiaj zauważyłem w moim stukanie podczas szybkiego ruchu na postoju (krótkie ruchy lewo-prawo)
                              jutro popatrzę co tam się dziej, bo może drążek

                              ale czy czasami tttm ?

                              w czasie jazdy jest cisza

                              Komentarz

                              • slawoj78
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 102
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Odgrzewam kotleta.
                                Mam dokładnie takie same stuki. Zauważyłem je na mrozie ostatnio. W czasie jazdy cisza. Cóż to może być?
                                Był: Nissan Almera, 2001 rok
                                VW Passat, 1999 rok
                                BMW 318 iT, 2000 rok
                                Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  slawoj78, może być kwestia łożysk na kolumnie mcpersona, luzy na drążkach lub gdzieś indziej. Sama przekładnia to na końcu dopiero...
                                  Podjedź do dobrego diagnosty/mechanika, niech ci zrobi przegląd
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • kowaltom99
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 743
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez 4tech
                                    slawoj78, może być kwestia łożysk na kolumnie mcpersona, luzy na drążkach lub gdzieś indziej. Sama przekładnia to na końcu dopiero...
                                    Podjedź do dobrego diagnosty/mechanika, niech ci zrobi przegląd
                                    Z tego co pamiętam jest fabryczna wada łożysk MCPearsona - występowała w pewnych rocznikach (poszukaj na forum).
                                    Na mrozie gumy się kurczą i elementy metalowe stukają.
                                    Mam tak od 3 lat - zimą mi stuka i podejmuję decyzję o wymianie - a potem jak jest ciepło stukanie przechodzi i chęć wymiany też przechodzi.
                                    U mnie stuka tylko w temp poniżej zera.

                                    Komentarz

                                    • pawel_breslau
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 175

                                      #19
                                      To ja też podepnę się pod temat.
                                      Próbuję rozwikłać stukanie od 2 lat, lecz teraz to stukanie się nasiliło na tyle, że już muszę je namierzyć i wymienić zużytą część.
                                      Wcześniej stuki było słychać tylko podczas hamowania i ruszania i to sporadycznie. Tego roku stuki słychać już cały czas (nawet przy dużych prędkościach). W zeszłym roku wymieniłem tylną tuleję przedniego wahacza bo miała lekki luz (myślałem, że to to) lecz stuki nie ustały. Kilka dni temu byłem u mechanika i przejrzał wszystko w przednim zawieszeniu. Stwierdził, że żadnych luzów nie mam. Zresztą-gdyby to była wyrobiona jakaś część metalowo-gumowa to stukałaby ona zaraz po rozpoczęciu jazdy i w dni chłodniejsze.
                                      Najlepsze jest to, że stuka tylko i wyłącznie powyżej 15-18 st. C a powyżej 20 to wali jak wściekły. Po odstaniu szkodnika po nocy, na początku jazdy, nic nie stuka . Dopiero po kilku km tak jakby po rozgrzaniu się pewnych elementów i części.
                                      Mechanik zasugerował mi, że to może być amortyzator (wcześnie wydawało mi się, że stuki są tylko z prawej strony auta-stąd ta sugestia mechanika, że olej robi się zadrży i przepuszcza- lecz teraz znów wydaje mi się, że stuki już są na całym przodzie Skody) lub maglownica i abym znalazł firmę we Wrocławiu specjalizującą się w regeneracji takich części. Jestem umówiony na poniedziałek. Będą diagnozować aby pieniędzy w błoto nie wyrzucać.
                                      Chyba, że Wy macie jakieś pomysły i na coś mnie nakierujecie.
                                      Amorków jeszcze nie wymieniłem gdyż stwierdziłem, że jeśli ustalą, że to maglownica to po co wywalać pieniądze na amorki. A jest to kilka stówek.
                                      Jak macie jakieś pomysły to dawajcie znać.
                                      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                      Komentarz

                                      • Karczol
                                        Classic
                                        • 2016
                                        • 26

                                        #20
                                        u mnie też coś stuka, 2 mechaników nie potrafiło znaleźć przyczyny. dziadostwo sprytnie się kryje, bo raz stuka a raz nie, ale jest to dość charakterystyczny dźwięk - jakby ktoś walił czymś w karoserię. diagnosta na stacji kontroli postawił na łożysko amortyzatora/sprężynę - gdy już uda się "sprowokować" to stukanie bujaniem przodu auta to czuć, że w momencie, gdy słychać uderzenie to sprężyna drga, jak jakby była luźna. pawel_breslau, może spróbuj zrobić taki sam test u siebie - złap palcami za zwój sprężyny gdy druga osoba będzie bujać autem.
                                        "Oktawio był dobrze zapowiadającym się piłkarzem. Każdą wolną chwilę spędzał na treningach piłki nożnej przed domem. Pewnego razu piłka wyleciała na ulicę. Nieuważny Oktawio wpadł pod samochód i zmarł.
                                        Jaki z tego morał? Szkoda Oktawia "

                                        Komentarz

                                        • pawel_breslau
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 175

                                          #21
                                          No nie wiem, jak jutro ( o ile jutro będą mieli czas aby mi to zdiagnozować) nic nie wykaże sprawdzian w tym zakładzie, który reanimuje maglownice to będę próbował. Dodam, że łożysko mcpersona z prawej strony (tej po której wydawało mi się z początku, że stuka) zostało wymienione lecz bez żadnych zmian. Jak już się stukanie rozbuja na maksa to słychać je również podczas kręcenia kierownicą w lewo i prawo na postoju.
                                          Przypominam, że na początku po nocy nic takiego się nie dzieje.
                                          Dzięki Karczol za info. Tak jak wspomniałem, jak nic jutro nie uda się namierzyć to będę próbował Twojego sposobu.
                                          Ktoś coś jeszcze?
                                          Pozdrawiam.
                                          Paweł
                                          Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                          Komentarz

                                          • Karczol
                                            Classic
                                            • 2016
                                            • 26

                                            #22
                                            przypomniała mi się jeszcze jedna usterka, która objawiała się dziwnym stukaniem w poprzednim aucie (BMW E46) - tam stukał element odpowiadający za regulację kierownicy w osi wzdłużnej. na początku wystarczyło lekko wsunąć lub wysunąć kierownicę i ustawało, w końcu jednak stukało w każdej pozycji. co ciekawe, w warsztacie, który regeneruje maglownice, nie potrafili tego naprawić - podobno w grę wchodziła tylko wymiana całego elementu na nowy.
                                            "Oktawio był dobrze zapowiadającym się piłkarzem. Każdą wolną chwilę spędzał na treningach piłki nożnej przed domem. Pewnego razu piłka wyleciała na ulicę. Nieuważny Oktawio wpadł pod samochód i zmarł.
                                            Jaki z tego morał? Szkoda Oktawia "

                                            Komentarz

                                            • pawel_breslau
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 175

                                              #23
                                              A więc tak-byłem dzisiaj na tym takim przeglądzie maglownicy i mechanik po sprawdzeniu (całe zawieszenie sprawdził łącznie z maglownicą) stwierdził, że są pewne luzy na maglownicy lecz nie maja one prawa stukać a tym bardziej tak stukać!!!
                                              Stwierdził (jak ja na początku przygody ze stukaniem), że odgłosy stukania są z prawej strony. Czyli tam gdzie było wymieniane łożysko mcpersona. Od razu pytał o nie, lecz po mojej odpowiedzi, że było łożysko wymieniane oświadczył, że obstawia amortyzator. Czyli tak jak mój mechanik. Mama nadzieję, że diagnoza będzie trafna i nie będzie kolejnych wymian. Amorki już zamówione i w poniedziałek się wymienią. Zobaczymy jak będzie po ich przeszczepie.
                                              Zdam relacje.

                                              [ Dodano: Pią 23 Wrz, 16 08:38 ]
                                              No i klops
                                              Wymiana przednich amorków nic nie dała. Po wyjeździe 300km znów było słychać stuki. Jak najbardziej słabsze ale tylko z tego względu, że było chłodniej a wyjazd też w góry więc tym bardziej temp. była na moja korzyść.
                                              Cóż, trzeba będzie szukać dalej, ale to już chyba w przyszłym roku na wiosnę/lato jak znów zacznie mnie wkurzać to stukanie.
                                              Pozdrawiam.
                                              Paweł
                                              Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                              Komentarz

                                              Pracuję...